Laura Pijl

LAURA PIJL – REGISTER FISCAAL ADVISEUR

Laura Pijl is de oprichter en eigenaar van LPKM Administraties & Belastingzaken. Haar carrière is zij begonnen op de financiële afdeling van een grote commerciële zender. Zij heeft zich vervolgens ontwikkeld met de opleidingen MBA, SPD, Fiscaal Praktijk voor gevorderden en Register Fiscaal Adviseur. Tussentijds heeft zij werkervaring opgedaan als allround administratieconsulent en fiscaal adviseur voor het MKB en particulieren.

Op 1 maart 1999 besloot Laura haar administratie- en belastingadvieskantoor op te richten met als doelstelling volledige financiële en fiscale ondersteuning te bieden aan zowel ondernemers als particulieren. LPKM Administraties & Belastingzaken is in november 2016, na 2 jaar screening, lid geworden van NOAB (Nederlandse Orde van Administratie en Belastingdeskundigen). In 2016 heeft Laura eveneens Vastgoed Beheer Service opgericht. Dit bedrijf verzorgt de gehele administratie voor particuliere vastgoedeigenaren.

De hele wereld is op alle vlakken aan het innoveren. Dit gaat aan onze branche ook niet voorbij. Door de vergaande ontwikkelingen op o.a. automatiseringsgebied zal de rol van de bestaande accountants- en administratiekantoren moeten veranderen. Vroeger bestond de rol uit het verwerken van gegevens, het samenstellen van rapportages en het indienen van aangiften op het moment dat het boekjaar voorbij was. Deze rol is achterhaald omdat we nu veel sneller over actuele gegevens beschikken. Dit betekent dat we onze cliënten beter kunnen adviseren en met onze cliënten “mee ondernemen”. Wij coachen onze MKB-cliënten bij het ondernemen. Zo stellen we samen ondernemersplannen op, begeleiden we bij de aanschaf van software, adviseren wij ze vooraf over financiële en fiscale mogelijkheden. Om dit te kunnen doen ben ik begonnen met het 2,5 jarige leertraject “MKB Ondernemerscoach”. Hierin leer ik hoe wij als kantoor dit veranderingsproces door gaan lopen en hoe ik onze cliënten nog beter kan coachen. Uiteindelijk zal mijn kantoor een “klantintiem” kantoor zijn waarbij we nog persoonsgerichter werken in plaats van productgericht.

Het traditionele boekhouden begint langzaam te verdwijnen. 2 jaar geleden hebben wij er daarom voor gekozen om al onze nieuwe cliënten aan te sluiten op “LPKM YUKI Online Boekhouden”. Cliënten hebben zo 24/7 inzicht in hun eigen cijfers en wij kunnen 24/7 meekijken.  Door het koppelen van de boekhouding met een online rapportgenerator zijn actuele cijfers altijd voor handen. We merken dat dit onze cliënten rust geeft en meer inzicht.
Dat werkt heel prettig omdat je beiden over dezelfde informatie beschikt en dus samen sneller kunt schakelen.

Voor meer informatie: mail info@lpkm.nl of bezoek www.lpkm.nl